Andmekaitse õigusaktid annavad teile palju õigusi, mida saate vabalt kasutada ja meie peame tagama teile võimaluse oma õiguste kasutamiseks. Infot teie konkreetsete õiguste ja nende elluviimise kohta esitame alljärgnevates punktides. Palume info tähelepanelikult läbi lugeda.
5.1. Õigus tutvuda meie töödeldavate isikuandmetega
Teil on õigus meie kinnitusele, et töötleme teie isikuandmeid. Samuti on teil õigus tutvuda meie töödeldavate andmete ja infoga andmete töötlemise eesmärkide, kategooriate, andmesaajate kategooriate, andmetöötlemise perioodi, andmete saamise allikate kohta.
Kui soovite kasutada siin lõigus mainitud õigust, võite pöörduda meie poole poliitika 6. peatükis kirjeldatud viisidel.
5.2. Õigus parandada isikuandmeid
Kui teie pöördumise ajal esitatud andmed on muutunud või arvate, et meie töödeldav info teie kohta on ebatäpne või vale, on teil õigus nõuda selle info muutmist, täpsustamist või parandamist.
Võite pöörduda meie poole siinse poliitika 6. peatükis kirjeldatud viisidel ja paluda, et me teie andmed parandaksime või täpsustaksime.
5.3. Õigus nõusoleku tagasivõtmisele
Kui töötleme teie andmeid teie nõusoleku alusel, on teil õigus igal ajal oma nõusolek tagasi võtta ja teie nõusolekul põhinev andmete töötlemine lõpetatakse.
Näiteks, võite igal ajal tagasi võtta nõusoleku meie lepingupartneritele isikuandmete edastamiseks. Selle nõusoleku tagasivõtmine ei takista teid meie poolt teie pöördumisele tagasisidet saamist, kuid see tähendab, et me ei saa tagada teie pöördumise lahendamist.
Teil on võimalus oma nõusoleku tagasi võtta, korrigeerida (tagasi võtta või uuesti anda), kui pöördute meie poole poliitika 6. peatükis kirjeldatud viisidel.
Kui nõusolek võetakse tagasi või tühistatakse, hävitame teie nõusolekul töödeldavad andmed usaldusväärselt ja jäädavalt.
Igal juhul võime teie nõusolekut ja selle tõendamist säilitada ka pärast pöördumise lahendamist, kui seda on vaja selleks, et saaksime ennast kaitsta meile esitatud nõudmiste, pretensioonide või hagide eest.
5.4. Õigus esitada kaebus
Kui arvate, et rikume teie andmeid töödeldes andmekaitse õigusaktide nõudeid, palume kõigepealt pöörduda meie poole. Arvame, et meie pingutuste abil õnnestub lahendada kõik teie taotlused, hajutada kahtlused ning parandada võimalikud vead.
Kui teid ei rahulda meie lahendus probleemile või kui leiate, et me ei teosta vajalikke toiminguid teie soovi järgi, on teil õigus pöörduda järelevalvet teostava asutuse,Andmekaitse Inspektsiooni poole.
5.5. Õigus mitte nõustuda andmete töötlemisega, kui töötlemine põhineb õigustatud huvil
Teil on õigus mitte nõustuda isikuandmete töötlemisega, kui isikuandmeid töödeldakse meie õigustatud huvile tuginedes. Kui te ei nõustu oma andmete töötlemisega siinses lõigus kirjeldatud eesmärgil, austame ja hindame teie otsust. Arvestades klienditoe teenistuse eesmärke ja mõlema poole (nii teie ehk andmesubjekti kui ka meie ehk andmevaldaja) õigustatud huvide tasakaalu, võib teie mittenõustumine tähendada, et kui katkestate meie õigustatud huvil põhineva andmete töötlemise, ei saa me meile esitatud pöördumisele lahendust leida ja teile tagasisidet anda.
Kui soovite kasutada käesolevas lõigus mainitud õigust, palume esitada kirjalik taotlus 6. peatükis toodud viisil meie andmekaitseametnikule.
5.6. Õigus andmete kustutamisele (õigus olla unustatud)
Andmete töötlemist puudutavates õigusaktides kirjeldatud asjaoludel (isikuandmeid töödeldakse õigusvastaselt, puudub andmete töötlemise alus jm), on teil õigus paluda, et kustutaksime teie isikuandmed. Kui soovite kasutada seda õigust, palume esitada kirjalik taotlus 6. peatükis toodud viisil meie andmekaitseametnikule.
On oluline märkida, et teie isikuandmed kustutakse ilma teie eraldi edastatud vastavasisulise palveta, kui isikuandmete kogumise eesmärk saab täidetud ehk teie pöördumine saab lahendatud ja kui seadusega ettenähtud või meie poolt määratud isikuandmete säilitusaeg saab läbi. Sõltuvalt avalduse sisust võime Teie isikuandmeid säilitada ka pärast pöördumise lahendamist, kui seda on vaja selleks, et saaksime ennast kaitsta meile esitatud nõudmiste, pretensioonide või hagide eest.
5.7. Õigus piirata andmete töötlemist
Andmete töötlemist puudutavates õigusaktides kirjeldatud asjaoludel (isikuandmeid töödeldakse õigusvastaselt, andmete täpsuse vaidlustamine, mittenõustumine andmete töötlemisega meie õigustatud huvi alusel jm), on teil samuti õigus piirata oma andmete töötlemist. Siiski peame märkima, et teie avalduse lahendamine võib andmete töötlemise piiramise tõttu ja sellise piiramise perioodil olla takistatud või võimatu.
Kui soovite kasutada siin lõigus mainitud õigust, palume esitada kirjalik taotlus 6. peatükis toodud viisil meie andmekaitseametnikule.
5.8. Õigus andmete ülekandmisele
Andmete, mida töötleme teie nõusolekul ja mille töötlemiseks kasutatakse automatiseeritud vahendeid, osas on teil õigus nõuda andmete ülekandmist teisele andmetöötlejale. Andmed, mida te soovite üle kanda, esitame teile meie süsteemis kasutatavas ja arvutis loetavas formaadis ning teie soovi ja tehniliste võimaluse olemasolu korral kanname andmed üle teie nimetatud teisele andmetöötlejale.
Kui soovite kasutada õigust andmete ülekandmisele, palume esitada kirjalik taotlus 6. peatükis toodud viisil meie andmekaitseametnikule.
5.9. Taotluse menetlemise kord
Eelnimetatud õiguste realiseerimiseks palume esitada vastavasisuline kirjalik taotlus meie andmekaitseametnikule e-posti teel: dpo@maxima.ee või 6. peatükis toodud aadressil. Püüdes kaitsta kõikide meie klientide andmeid õigusvastase avalikustamise eest, palume taotlus digitaalselt või omakäeliselt allkirjastada, et saaksime veenduda teie isikusamasuses.
AITÄH kaardiga seotud pöördumiste korral, nt palvega esitada andmeid või viia ellu teisi teie õigusi, peame veenduma, et AITÄH kaart oli väljastatud teie nimele. Sel eesmärgil võime teie käest paluda, et saadaksite meile oma registreerimisankeedil esitatud ankeetandmed (nt nimi, sünniaeg, e-posti aadress või telefoninumber), et saaksime võrrelda, kas teie esitatud andmed kattuvad vastavate ankeediandmetega. Kontrolli teostamisel võime samuti saata elektronteate AITÄH kaardi registreerimisankeedil märgitud kontaktandmete alusel (SMS-i või e-postiga) ja paluda teostada autoriseerimistoiming. Kui kontrollimisprotseduur ebaõnnestub (nt teie toodud ankeediandmed ei kattu AITÄH kaardi registreerimisankeedil toodud andmetega või te ei autoriseeri andmeid saadud SMS-i või e-posti teate järgi), oleme sunnitud järeldama, et te ei ole taotletavate andmete subjekt ja me peame teie taotluse tagasi lükkama.
Täpsemat infot AITÄH kaardiga seotud tingimuste kohta võite lugeda Maxima lojaalsusprogrammi AITÄH privaatsuspoliitikast www.maxima.ee/aitah.
Kui esitasite oma taotluse elektrooniliste vahendite teel, saadame teile vastuse samuti elektrooniliste vahendite kaudu, välja arvatud juhtudel, kui see ei ole võimalik (nt informatsiooni liiga suure mahu tõttu) või kui palute vastata teisel viisil.
Me keeldume teie taotluse rahuldamisest juhul, kui esinevad õigusaktides toodud vastavad asjaolud. Teavitame teid eeltoodud asjaoludel taotluse mittarahuldamisest.